Bir Yedek Subay Aday Adayının Test ve Mülakatı Nasıl Olur?

Yedek subay aday adayı olarak Balıkesir’de Bakım Okulu ve Eğitim Komutanlığı’nda test ve mülakat işlemlerine katılmak için 30 Kasım’da saat 21’de Söğüt’ten Eskişehir’e doğru yola çıktım. Gece 23.35’te Eskişehir’den İzmir Mavi trene binip 01 Aralık saat 06.20’de Balıkesir’e ulaştım. Trenden iner inmez hemen benim gibi sınava giden gençlerle taksiye atlayıp 06.30’da Bakım Okulu’na vardım. Havanın ağarmasına yakın epeyce bir kalabalık vardı. Hava ise olabildiğince güzeldi. Herkes ilk gelen kişinin gayri resmi oluşturduğu fakat içeri alımda dikkate alınan listeye ismini yazmaya başlamış, benim sıram 1000 küsürlere denk gelecekken benden önce orada olan kuzenimin benim için aldığı sıradan dolayı kendimi ilk 400 kişinin içinde buldum. Saat 07.30’a geldiğinde artık içeriye alımlar başlamıştı ve herkes sıra numarasına göre tek tek giriş yapmaya başladı. Bizde kuzenim Ömür ve Turhan ile saat 08.10’da içeriye adım attık. İlk olarak biri rütbeli iki asker karşıladı. Rütbeli olan zarfı kontrol ederken diğeri nüfus cüzdanımızdaki fotoğraftan kişileri tek tek onayladı. Daha sonra kumanya fişi dağıtan askerlerin önüne vardık. Mavi gözlü bir asker fiş almadan geçmeyin yoksa aç kalırsınız diye takılarak içerisinin güzel bir yer olduğu izlenimi vermeye çalıştı. 🙂 Daha sonra kafeteryaya doğru hareket ettik. Bizden önce giren kişiler otobüs beklemek için sıraya geçmişlerdi. Bizde birkaç otobüs hareket ettikten sonra kafeteryadan çıkıp otobüs sırasına geçtik. Saat 08.30’da otobüsle işlemlerin yapılacağı bölüme hareket ettik. Saat 10.10’a kadar bizden önceki kişilerin evrak işlerinin yapıldığı salonların dolmasından dolayı dışarıda beklemek zorunda kaldık. Bu esnada  kendi aramızda komik şeyler geçmedi değil. Hatta ilk olarak beşerli sıraya geçtiğimizde bizlere toplu iğne dağıtmaya başladılar ve numaralarınızı yakanıza iliştireceksiniz dediler. O an üzerimizde olan numaralar sadece kumanya fişlerindeki numaralardı ve birden herkes kumanya fişlerini yakasına iliştirmeye başladı, bende haliyle iliştirdim ki o an bize asıl aday numaralarımızı dağıtan askerin “Kumanya fişlerini değil benim vereceğim numaraları iliştireceksiniz.” demesiyle bayağı bir kahkaha koptu. 🙂 Artık bundan sonraki tüm işlemlerimiz aday numalarımızla ile yapılacak ve sonucumuzu da bu numarayla öğrenecektik. Sonrasında ise astsubaylarla subayların sohbetlerine kulak misafiri olduk. Bizlerden paket oluşturacaklarını belirtiyorlardı. Biz ilk 350 kişi arasında olduğumuz için 1. paket olarak işlemlerimizi halledecektik. Ayrıca halen sivil olarak algılandığımız için herkes olabildiğince kibar davranıyordu. Hatta mevcut askerlerine bile bu kibarlığı gösteren komutanlar vardı ki artık bizim orada olduğumuzdan dolayı mıdır bilinmez. Örnek verecek olursam eğer bir Binbaşı’nın askere seslenerek “Evladım buraya gelir misin? Canım bize çay getirir misin? Haydi canım bize çay getir.” demesi gerçekten güzel bir şeydi. 🙂 Bu seslenişin ardından birde sigara içme mevzusu olmuştu ki bizlerden kimselerin sigara içme talebine komutanlar için ama izmaritleri cebinize koyun diyerek yanıt verdi. İki saate yakın bekleyişin ardından 10.10-10.25 arası evrak doldurma işlemlerimizi hallettik, izin belgelerimizi doldurduk ve ASAL görevlilerinin önüne geldik. İlk olarak TC kimlik numaramızı söyledik ve onay aldık, sonra evraklarımız kontrol edildi ve görevli uzun dönem mi istiyorsun kısa dönem mi diye sordu, bu isteğimizi daha önceden belirttiğimiz için bir nevi onay almış oldu. Onun sonrasında da Tabip Yarbay’a sağlık durumumuzun onayını yaptırdık. Memleketimizdeki doktor hangi görüşü bildirdiyse o da o görüşü forma yansıttı. Sırasıyla onay işlemleri yapıldıktan sonra saat 10.55’te sınav salonuna girdik. 50 soruluk sınav saat 11.10’da başladı ve 12.10’da bitti. Optik formumuzu/cevap anahtarımızı teslim edeceğimiz esnada oluşan gürültüden dolayı sınav salonunundaki komutanın şu sözleri dikkat çekti: “Burası üniversite kampüsü değil, sizler artık askersiniz, asker bir kez ikaz edilir, ikinci kez ikaz edilmez!” Bu ikazından ardından kimsenin sesi çıkmadı. 🙂 Saat 12.30’da ise artık son kontrol noktasına geçtik. Burada 3 yıldız dalgıç, sporcu, şehit yakını, vb. kişiler olup olmadığı soruldu ama 350 kişi içinden kimse çıkmadı. Daha sonra sırayla kimi evraklarımızı orada bırakıp kimi evraklarımızı yeni zarflarımıza konup ağzının yapıştırılması ile imza atma noktasına geçtik. Son olarakta zarfı teslim aldığımıza dair imza attıktan sonra 13.45’te işlemlerimizi tamamladık. Ardından yine otobüse binerek çıkış noktasına geldik, orada bizi karşılayan komutan “Kumanya almak istemeyenler çıkabilir diğerleri kumanyasını alıp karnını doyursun.” dedi. Bizde kumanyamızı almaya geçtik ve ekmek arası köfte-patates’i ayran eşliğinde bir güzel yedik. Güzel dediğime bakmayın, artık alışmak zorundayız tam anlamıyla kızarmamış köfteye, buz gibi patatese… 🙂 Karnımızı doyurduktan sonrada saat 14.20’de resmen asker olarak 12 günlük iznimize doğru adım attık. Bu vakitten sonrada trenin hareket vaktine kadar Balıkesir’de biraz turladık, biraz oturduk. 7 yıl önce polis okulu sınavına gittiğimde tek bir caddesi olduğunu bildiğim Balıkesir’in meğerse iki adet caddesi varmış. 🙂 Bu gidişimde de ikincisini farkettim. Birde malum bir adet parkı var. Yine daha önce gittiğimde bu parkta fuar vardı ama bu kez çok sessizdi. Onun dışında pek bir şey göremedim malesef. Saat 23.10’da Karesi Ekspresi ile Eskişehir’e hareket ettik ve 6.05’te indik. Sabahın bu saatinde Eskişehir’in sessizliği çok güzeldi. Bu sessizlikte tramvaya binmek için bilet bulamayınca sağolsun güvenlik görevlisi ücretsiz binmemize müsade etti. 🙂 Saat 8’de de Söğüt’e hareket ettik ve yorucu bir yolculuğu evime ulaştıktan sonra birkaç saat uyku ile dağıtmaya çalıştım. 🙂

Özetle test ve mülakat:

337. KD’den sevgilerle…

Torunlar buraya tıklayın. 🙂

Etiketler:
2 comments on “Bir Yedek Subay Aday Adayının Test ve Mülakatı Nasıl Olur?
  1. mustafa koçak dedi ki:

hiç gerek yok bunca çileye rezilliğe.. 3.gün öğleden sonra saat 15:15de nizamiyeden girdim (adana 6.kolordu komt), saat 17:45 de her işlemimiz tamamlanmış vaziyette nizamiyeden çıktık. Toplam 20 kişiydik. Doğrudürüst sıraya bile sokmadılar. GOYGOY-TISTIS geldik, geçtik..

Adayadaylığı sınavına girecek arkadaşlara tavsiyem kasmamaları. 3.Gün öğleden sonra gidin, gayet mutlu olarak ve “olm askerlik ne kadar kolaymış lah” diyerek evinize dönün..

2. mesut dedi ki:

aynen öyle.3.gün gitmek en iyisi.başvuru yaptığımda binbaşı da bana en son gün git daha sakin olur demişti.